Je e-commerce marketing laten uitvoeren door een professioneel bedrijf

Als je besluit dat je webshop wel wat meer aandacht mag krijgen van bezoekers dan is het verstandig om je e-commerce marketing uit te besteden aan een geprofessionaliseerd bedrijf. E-commerce marketing is een onderwerp waar veel over te lezen valt, maar wat onderhevig is aan snelle ontwikkelingen in het veld. Als je dit naast je core business allemaal moet bijhouden dan ben je hier veel tijd aan kwijt en dan hebben we het nog niet eens over de marketingactiviteiten zelf. E-commerce marketing bestaat uit vele verschillende onderdelen om meer bezoekers te trekken en conversies te genereren.

Wat is e-commerce marketing precies?

Onder e-commerce marketing valt alles wat te maken heeft met tactieken voor promoties voor je online winkel. Hieronder valt ook het verkeer wat je genereert omzetten in klanten die daadwerkelijk betalen en na hun aankoop ook terugkeren in je webshop voor een volgende bestelling. De basis is een goede marketingstrategie zowel voor je website zelf als op andere plekken op het online web. Met een goede strategie bouw je naamsbekendheid op, kun je loyale klanten stimuleren en hiermee de verkopen online verhogen.

Wat voor tactieken bestaan er voor e-commerce marketing

Marketing tactieken waar gebruik gemaakt kan worden voor je online webwinkel zijn onder het upsellen van producten. Dit houdt in dat je je klanten verleid om een duurder product te kopen of extra producten aan te schaffen. Je kunt gebruik maken van Instagram om zo je potentiële klanten, merken en influencers met elkaar te verbinden. Een groot aantal Instagram volgers die je pagina bekijken zullen eerder doorklikken naar jouw webshop dan die van de concurrentie zonder social media accounts. Bijna zeventig procent vult hun online winkelkarretje met producten, maar maakt hun bestelling uiteindelijk niet af. Hiervoor kun je bijvoorbeeld ervoor kiezen om korting of een gratis product aan te bieden als ze terugkomen in je webwinkel. Op Facebook kun je ook besluiten om een webshop te beginnen om zo daar je producten te verkopen. Je kunt deze integreren met je Shopify winkel om zo geen aparte inventaris hiervan te maken. Probeer een grotere maillijst te kijken. E-mailmarketing is een erg effectieve manier om meer verkopen te genereren en terugkerende klanten te houden. Het is wel belangrijk dat je e-mail marketing campagnes je klanten aanspreken. Om deze reden is het verstandig om niet alleen aanbiedingen te geven, maar tevens informatieve artikelen bijvoorbeeld aan ze te publiceren.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *